Pages

Followers

Tuesday 3 June 2014

tepung pelita @ kueh tako

bila wekend je mood masak memasak terus datang
tapi kadang tu malassss gak..hihii
atas permintaan PPG nak kuih macam ni
nampak cam sedap kan..
sebab mak nyer pun teringin nak makan byk2..
meh lah kita buat ek..
bahan semua pun ada...santan je kot yg takde
takpe..semua tu leh handle..kat kedai ade

tapi aku kena guna daun pisang..sbb daun tu yg de dlm stok belakang rumah
daun pandan tak menjadi...huhuu....pun boleh jadi gak kan
tadaaaa...siap
lapisan bawah nyer...
lapisan atas....
kukuskan ia
satu kepuasan
tapi kot lah...lama dah aku tak buat kuih ni kan
cara sukatan tu ikut suke je lah 
so agak terkeras sedikit dari asal nye
pulak tu sbb aku gune daun pisang..
saje lah aku kukuskan lagi
nak nampak menyelerakan ehhhh....hhhee
klu pakai daun pandan..aku rasa tak perlu kukus kan kot yer..
ape pun asalkan PPG suke dah alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment