Pages

Followers

Thursday 21 November 2013

pulut panggang

my1st aku ni sgt lah suka mkn kuih pulut panggang
klu beli rm2 tu dpt 4 batang jer
sbb sedap kot kan..kejap je settle
pastu mintak beli lagi.....
myB cadangkan....cume buat sendiri
alasan aku..."mana de pengukus nak masak pulut nyer tu"
aku tau kena gune pengukus je kot masak pulutnye tu, nampak gaya mcm remeh kot

aku pun buat ala2 tak layan lah
tapi dalam hati macam kesian kot..
bile maksu aku buat sendiri..my1st pun sgt teruja lah...
pastu aku baru diberitahu..masak pulut ni pakai 'rice cooker' jer pun jadi

adakah? buat pertama kali nyer.. aku pun penuh minat lah nak test masak kan
beli yang pek kecik beras pulut  (250grm rm2.60 kot)
sekali masak je lah kan (jadi lah 5 branak )
cuci2..pastu buh air sikit je jgn byk2 (macam masak pakai beras sume jer)
siap.....tadaaaaaaaaa......
cute jer..hhihiiii

Jadi lah....menjadi lah..batak jap !!!!!!
pulut ni masa masak memang xde lawan nyer
rendang takde inti pulut panggang pun takde
yg ada ikan masin n serunding ayam
sedap weyyy....serius sedap....mkn pulut panas2....batak nyer kot..hahhahaa

peh tu beli lagi se pek lagi beras pulut
masak pulut kali ni mcm yg haritu
tapi kurang kan air nyer
baru nampak panjang2 beras pulut nyer..puashati !!!
kali ni aku buat sekali inti pulut panggang nyer
balut punyer balut...dpt la 20batang
sekali panggang je..sekali hadap..settle..
dpt pujian dr PPG adalah harus kan..untuk mama nyer ni
hhehheee...
puas hati kot..


No comments:

Post a Comment