Pages

Followers

Friday 16 August 2013

homemade biskut raya 2013

dah lepas raya baru sempat nak uplod cerita2 sebelum raya. almaklumlah bz dengan kerja di pejabat, kerja dirumah, dan pelbagai kerja sampingan yg harus aku tadah kan hari-hari.dari sesi membuat biskut raya, sesi potluck, sesi melantak after berbuka dan banyak lagik lah lah cerita yang nak aku kongsikan bersama dan juga untuk tatapan aku dimasa depan..heheee..cerita tak ikut susunan pun..main ingat aku tenyeh..heheeeheh
asalkan belog aku ni ber update!! 

memula nak cerita pasal biskut raya aku. tahun ni myPPG dah request suh buat biskut raya....hermm..layan kan jer.benda nyer pun simple2 je kan..so jom kite buat sesame yer PPG. memula nak buat tart nenas. cari punyer cari acuan tp mane lah pulak kan. sbb kan PPG sibuk wat main 'masak-masak' entah kan mana menghilangnya semua acuan2 tu. so paling senang meh kita buat lonjong sikit dan........
tart rupe buah nenas
haritu wat biskut german kan, kali ni wat biskut almen london laks, seb tak tahu wat biskut arab..haaaahaaaa.. meh cer intai sikit camne rupe biskut tu
abaikan yg hangus tu
last biskut yg sempat aku buat adalah biskut rice/koko krunch coklat. sgt lah senang n simple. asalkan aku buat dgn hasil kakitangan sendiri sambil dibantu oleh PPG yg sedia memberi khidmat.
mcm kurang coklat, sbb tak melekat2 pun
ada sejenis biskut yg aku beli. biskut batang buruk oder kat myBFF , fasni from kuantan pahang. lazat gak, rangup...aku tak lah pebret sgt pun..tp ok2lah....wat banyak2 kan jenis biskut raya tahun ni
tada........
siap sudah.....semua dapat 2 bekas. satu bekas yang kecik satu bekas yg besar. kata untuk 2 rumah kan. ok sgt lah tu. ok stop dah buat biskut raya. esok nak kemas-kemas rumah pulak. dah 2 minggu tak pakai langsir kat rumah. lama dah bukak n cuci cermin tp bogel mcm tu je lah  tingkat nyer...jom kemas rumah...jom kemas rumah...jom kemas rumah..jom.....


No comments:

Post a Comment