Pages

Followers

Thursday, 27 April 2017

sukan tahunan 2016

cerita tahun lepas
sbb xsempat nak update dulu dulu
kita update sekarang ye

sukan untuk kali ni my1st & my2nd mcm biasa lah
akan terbabit dlm beberapa acara
jom layan kan gambar dan video yg tertera☺

with my2nd...

menjadi maskot. tema tahun ni buahan -pisang-

khemah sukan untuk my1st sbb die rumah merah

khemah sukan untuk my2nd sbb die rumah kuning

mama dan org kuat mama
video

kumpul pingat dan terus kumpul ye nak..
*dulu mama bkn atlet, sbb mama xsihat...

Selamat Pengantin baru Ayang Kecik

korek album lama
jumpa gambar ni..
majlis perkahwinan adik sepupu aku..

aku 'si wedding planner'

cantek tak hasil kerjatgn aku?

keluarga Maktam aku

peeewiittt

pabila adik bradik berkumpul

pelbagai aksi ceria bersama

aku yg paling qatod!!!!

barisan sebahagian sepupu sepupu aku..
Selamat Pengantin Baru Yunk...

Selamat Pengantin Baru Shiera

korek gambar lama
cerita #campakbelakang lah ni

die dirisik pada raya cina 2016
dan pada
persiapan majlis Nikah dan Bersanding

berdebar debar si Pengantin itu

ini lah sepupu baru kami, org Nilai

alhamdulillah....selamat semua nya

bapa pengantin yang keletihan
semoga majlis berjalan dgn lancar....

Selamat Pengantin Baru Semoga Kekal Hingga Hujung Nyawa
Shiera ni merangkap sepupu aku
Mak dia dgn Mak aku adik bradik.

Pertandingan Nasyid #tback

aku korek gambar album lama ni
so cerita #campakbelakang lah kan

majlis ni berlansung lebuh kurang dlm bulan Oktober 2016
antara prasekolah/tabika zon klang

banner di hadapan dewan
baju tu lawa tak? nenek yang jahit kan...hihiii TQ nenek
wakil dari Prasekolah SKTM
layan kan sedikit video yg dirakamkan
bagus jugak majlis mcm ni
bg anak anak kita berani menunjukkan bakat yang terpendam
dpt no5 dari 7 sekolah yang bertanding
alhamdulillah...

ermmm lama nyaaaa

bayangkan..last entry aku haritu pada 21//2016
pergh....mujur beum setahun
hihii....
jom lah rajin rajin kan diri nak menulis..nak mengedit..nak uplod lah kan..
saje nak mula cerita dr pelbagai sudut
mood happy happy

ermmm ape ye..
yang bermain di dlm ruang otak ku ini

tpi perubahan besar dlm family aku skrg ni
kami so so saje...layankan aje
malas aku nak beriya iya dlm segala hal..
insyallah kesabaran dan kekuatan aku sentiasa bersama ku...

pastukan..cerita pasal Myppg pulak..
my1st , Damia tu aku dah masuk kan ke asrama
yup..asrama pada usia 9 tahun di sebuah sekolah menengah area Klang
tak lah jauh mana kan...

pastu....ermm..erm... ape ye
macam macam lah
aktiviti kami sekeluarga lakukan
hihiii...


assalamualaikum 2017

allahuakbar..

lama nya saya tinggalkan dairi maya saya ni
dan tidak mngkin juga sy melupakan segala nya tentang dairi maya ini
kini sy baru nak kembali
semoga kemunculan sy ini
saya bertambah rajin mencoret cerita
saya menjadi mama yang penyabar
saya menjadi umat yang taat
dan semoga saya menjadi yang terbaik dari yang sebelum nya


Wednesday, 21 September 2016

Hilang Rahmat Allah

  • Seketika aku terpanggil untuk berkongsi info alam rumahtangga  yang makin mencabar di masa kini.
  • Ramai wanita stress dengan perangai suami masing2 sehingga kan ada yang ditimpa kemurungan yang berat.Ya Allah bantulah mereka dan sembuhkan mereka.  
  • Antara punca utama isteri tidak diberi perhatian oleh suami dan tidak dikasihi disayangi dibimbing dan tidak diajar dengan Islam dan Sunnah Nabi saw.. Bila KETUA KELUARGA terlupa maksud hidup ini yang sebenarnya. Tujuan Allah hantar ke dalam dunia ini dan mula sibuk dengan benda yang tidak termasuk dalam keperluan hidup dan tidak mengutamakan yang utama kerana lalai atau jahil

Isteri buat pahala tak berhenti...

dia bekerja bantu suami yang sebenarnya kerja cari nafkah ialah suami..suami kena sediakan makan minum dan bertanggungjawab terhadap semua keperluan isteri dan ahli keluarga..Allah ber pahala sedekah buat wanita..mereka cuba bantu suami. ringankan beban suami kerana ALLAH

  • isteri mandikan dan uruskan anak anak seorang diri
  • isteri uruskan keperluan dan kehendak anak tanpa meminta duit dr suami
  • isteri kemas rumah dan layan karenah anak anak
  • isteri bersiap untuk suami (tu pun kadang difitnah , bersiap untuk lelaki lain)
  • isteri bawak anak  ke klinik/hospital
  • isteri sakit pening takde mc trus jaga anak dan urus rumah tangga. urus semuanya walau dapat cuti sakit. kalau robot boleh meletup.kalau kapal terbang boleh trehempas.inikan manusia bernama wanita.makan ala kadar,  tidur xtentu masa.
dia buat semua sedangkan dia ada SUAMI....
  • suami subuk dengan handphone 24jam dgn alasan buat kerja!!
  • sumi sibuk dengan urusan kerja luar, keluar malam2 macam orang bujang balik 4-5 pagi
  • suami sibuk tidor diruang tamu sedangkan nampak isteri mcm sotong buat semua kerja
  • suami sibuk memenuhi hobi sendiri (memancing,bersukan)
  • suami bila sakit baru tau duduk rumah dan minta perhatian mcm raja
  • suami bila penat berehat tak ingat dunia, tidur sepanjang hari
  • tapi...suami bila ditegur mula lah nak mengamuk , marah , melenting..

bukan nak salahkan suami/lelaki...dan bukan lah kata perempuan ni macam malaikat tetapi laluilah hidup ini dengan cinta dan perasaan...melihat dengan cinta...mendengar dengan cinta...berkhidmat dan bersama dengan cinta...

sakit jugak lah kalau duduk sebumbung tapi..hidup dengan syak wasangka buruk terhadap pasangan... melihat dengan benci dan dendam...mendengar kerana terpaksa....berkhidmat sekadar melepas batuk ditangga....cinta hanya pada nama..dasar nya....cinta makin pudar...

sebenarnya ini semua terjadi kerana hilang nya rahmat Allah..antara jalan yang terbaik
  • solat 2 rakaat minta pertolongan daripadaNYA, semua masalah dalam genggaman Allah, merayu kasih sayang dan rahmat Allah
  • jaga solat awal waktu.. solat tahajud bersama
  • suami balik isya dari masjid terus balik rumah dan buat amalan Ta'lim dengan keluarga
  • suami isteri harus olong menolong, suami kena berebut rebut nak tolong isterinya
  • makan bersama isteri dan anak anak semeja lagi afdal sedulang dengan kasih sayang
  • rajin ucap terima kasih sayang dan pujian buat pasangan
  • jika kita boleh layan orang luar baik2,ini pula isteri kita...
  • tidur bersama,peluk isteri ,belai dengan penuh kasih sayang..bercinta setiap hari sampai mati
  • bawa isteri berdakwah dan belajar ilmu dijalan Allah
  • jika ada ruang 3 bulan sekali bawalah isteri berdating untuk 3 hari, berdatinglah sehabis romantik hanya berdua...ya berdua tanpa anak (anak tinggallah dgn mak/mertua sekejap)
  • banyak luangkan masa bersama keluarga..bertukar tukar cerita..alangkah indah nya hidup seumpama Semanis Kurma
begitulah sedikit sebanyak info yang saya nak kongsikan. selebihnya...terpulanglah pada penerimaan memasing.Masyallah..indah nya alam rumah tangga...

#maaf andai ada yang tersinggung